Meer informatie
Meer informatie
De LLP (Limited Liability Partnership) is een rechtsvorm die het best te vergelijken is met een VOF of CV. Een LLP heeft geen directeur(s), aandeelhouder(s) en aandelen kapitaal. In plaats hiervan is deze opgezet met “members’ (afgevaardigde). Er zijn minimaal 2 afgevaardigden vereist. De eigenaren van de LLP zijn privé niet aansprakelijk voor eventuele schulden van de onderneming.
U bent de general partner Mabor voorziet in gelimiteerde partners.
Wat betekent fiscaal transparant?
Fiscaal transparant betekent dat de LLP niet zelfstandig belastingplichtig is, maar dat de members zelfstandig belastingplichtig zijn oftewel inkomstenbelasting in plaats van vennootschapsbelasting indien er sprake is van natuurlijke personen. Fiscale transparantie bepaalt echter niet hoe de LLP-resultaten bij de leden worden betrokken in de Inkomsten Belasting (IB)-heffing. De wijze van heffing vindt plaats volgens de normale regels van de IB.
De verhoudingen tussen de partners
Een organisatie met een general partner die de bedrijfsvoering doet en gelimiteerde partners die geld investeren maar die ook beperkte aansprakelijkheid dragen, zij zijn niet betrokken bij de dagelijkse bedrijfsvoering en kunnen niet meer verliezen dan hun initiële investering.
De gelimiterde partners delen niet mee in de winst of verlies maar krijgen een vaste vergoeding . Men kan uiteraard ook kiezen voor een andere verdeling.
Het is niet verplicht een general partner te hebben. Als beide partners gelijk zijn dan zijn ze alle twee ook belast met de bedrijfsvoering.
Heb ik echt een Limited Liability Partnership nodig?
Het belangrijkste punt is dat een bedrijf een afzonderlijke entiteit is met een afgescheide vermogen schuldeisers van de members kunnen zich niet verhalen op het ondernemings vermogen van het bedrijf.
Wat betekent beperkte aansprakelijkheid?
De beperkte aansprakelijkheid geeft de eigenaars van het bedrijf bescherming als het bedrijf failliet gaat. Dit betekent dat als het bedrijf wordt geliquideerd, de eigenaren/aandeelhouders slechts aansprakelijk zijn voor dat gedeelte dat zij al kapitaal hebben gestort.
Kan iedereen een partner zijn?
De LLP (Limited Liability Partnership) is een rechtsvorm die het best te vergelijken is met een VOF of CV.
Een LLP heeft geen aandeelhouder(s) en aandelen kapitaal.
In plaats hiervan is deze opgezet met “members’ (afgevaardigde).
Er zijn minimaal 2 afgevaardigden vereist.
Het vermogen wordt door de members ingebracht en is hun ondernemers vermogen.
De verantwoordeing in de boekhoudingg is gelijk als bij een V.O.F.
IDe eigenaren van de LLP zijn privé niet aansprakelijk voor eventuele schulden van de onderneming.
Welke verantwoordelijkheden heeft een partner naar de Companies House?
Elke member heeft een persoonlijke verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat de statutaire documenten ingediend worden, wanneer dit verzocht wordt door de Act.
Hierbij gaat het om het volgende:
- balansen;
- jaarverslag ;
- wijzigingen van directeuren of secretarissen ; en
- wijzigingen van geregistreerd bureau
Deze taken worden door Mabor uitgevoerd.
Wat gebeurt er als de rekeningen of het jaarverslag niet worden ingediend?
Alle partners van het bedrijf zouden kunnen worden vervolgd. Het nalaten om op tijd documenten in te dienen is strafbaar. Bij veroordeling, kunnen de partners een strafblad krijgen en een boete die kan oplopen tot £5,000 voor elke overtreding.
In het andere geval, als de archivaris denkt dat het bedrijf geen zaken meer gaat doen of stopt, kan hij het bedrijf royeren van het register en het opheffen. Als dit gebeurt zullen alle activa van het bedrijf, inclusief bankrekening en bezittingen over het algemeen worden toegekend aan het koningshuis van Engeland.
Het bedrijf kan alleen hersteld worden in het register en verdergaan te bestaan door middel van een gerechtelijk bevel.
Wat gebeurt er als de statuten te laat zijn geleverd?
Als partners van een Limited Liability Partnership, heeft u normaal gesproken 9 maanden de tijd vanaf de “Accounting Reference Date”( ingangsdatum) om uw statuten aan de Archivaris te overhandigen. De ingangsdatum van de boekhouding is de datum waarnaar uw statuten moeten worden voorbereid.
Belangrijk! is dat wanneer de eerste statuten van uw bedrijf een periode van meer dan 12 maanden omvatten, zij binnen 21 maanden bij The Company House dienen te zijn van de datum van integratie voor BV en 19 maanden voor NV.
Als de rekeningen te laat ontvangen worden zal het bedrijf automatisch een “late faling penalty” ( boete) opgelegd krijgen. Deze boete kan bovenop de door het gerechtshof reeds opgelegde boete komen. Een “late faling penalty” zal volgens de volgende schaal worden berekend:
Boetes voor vertraging | |
1 maand of minder |
£ 150
|
1 tot 3 maanden |
£ 375
|
3 tot 6 maanden |
£ 750
|
meer dan 6 maanden |
£ 1500
|
*Verdubbeling van de boete voor bedrijven die het jaar daarvoor te laat hun jaarverslag hadden ingediend.
Hoe kunnen vervolging en boetes worden vermeden?
Wees er zeker van dat uw bedrijf op tijd al haar verplichtingen nakomt, niet alleen de balans en jaarverslag, maar ook alle andere documenten die in het kader van de Act worden vereist.
Wordt mijn accountant niet verondersteld dit te doen?
Uw accountants verantwoordelijkheden hangen van de overeenkomst af die u met hem of haar hebt. Nochtans, rust de verantwoordelijkheid om balansen en andere statutaire documenten te overhandigen volledig op de partners.
Zorg ervoor dat uw accountants alle noodzakelijke informatie hebben om uw balans voor te bereiden. Informeer regelmatig bij uw accountant om ervoor te zorgen dat alles op tijd ingeleverd wordt.
Accountants en financiële adviseurs worden niet vervolgd of beboet voor het te laat inleveren. U wel!
.