Boekhouden

Boekhouding

De Mabor adviesgroep verzorgt de administratie voor elke bedrijfstak in heel Nederland.

Wij verzorgen uw complete administratie inclusief alle belastingaangiften geheel geautomatiseerd in E-Boekhouden .

Een goede administratie is niet alleen verplicht, maar ook heel belangrijk voor u als ondernemer. Vaak heeft u niet genoeg tijd, zin en/of kennis om uw administratie te doen. Bij de Mabor Adviesgroep kunt u uw boekhouding uitbesteden zonder hoge kosten maar met heel veel service.

De Mabor adviesgroep heeft speciaal voor ZZP-ers/Freelancers verschillende pakketten U kiest welk pakket bij uw past, of voor u van toepassing is en u weet wat uw administratie per jaar kost.

Boekhouden op een manier die u begrijpt!

Bij e-Boekhouden.nl bent u op het juiste adres als u eenvoudig én betaalbaar wilt boekhouden. e-Boekhouden.nl kent een ongeëvenaard gebruiksgemak. Alle functies, gebruikte termen en processen zijn afgestemd op u. Als u weet wat een factuur, een bankafschrift en een bonnetje is, dan kunt u direct aan de slag met het boekhoudprogramma.

Uw actuele cijfers in uitgebreide overzichten

e-Boekhouden.nl zorgt ervoor dat u eenvoudig uw balans, winst-en-verliesrekening, grootboek, mutaties, openstaande posten én overige overzichten kunt inzien. Dit op basis van uw ingevoerde financiële gegevens. Met uw actuele cijfers bij de hand in één boekhoudprogramma, bent u in staat om beter te ondernemen!

Aangiftes

U verstuurt uw btw-aangifte en ICP-opgaaf direct vanuit e-Boekhouden.nl. Nadat u alle gegevens van een btw-periode heeft ingevoerd, staat de aangifte direct voor u klaar en verzendt u deze met één muisklik naar de Belastingdienst. U heeft hiervoor geen aanvullende gegevens zoals een certificaat, pincode of uw gebruikersnaam van de Belastingdienst nodig.

Geautomatiseerd debiteurenbeheer

Klanten herinneren aan openstaande vorderingen, is met e-Boekhouden.nl geen probleem. Met e-Boekhouden.nl kunt u zelf sjablonen opmaken, geheel naar eigen wens en huisstijl. Deze kunt u gebruiken om als herinnering te sturen naar uw klanten. Wanneer u een herinnering per reguliere post wilt versturen, kunt u deze uitprinten. Wilt een of meerdere herinneringen per e-mail verzenden, dan kunt u dit aanvinken in e-Boekhouden.nl. Zo kunt u met één druk op de knop honderden herinneringen versturen!

Zelf boekhouden of uitbesteden?

Met e-Boekhouden.nl kunt u zelf de gehele boekhouding doen. Het is vrij eenvoudig maar niet iedereen kan het of wil het. Of wilt u liever de gehele boekhouding uitbesteden aan de Mabor Adviesgroep? Dan kunt u gebruik maken van onze diensten.

Wat houdt de ZZP administratie in?

In feite verzamel en structureer je in je administratie al je bedrijfsgegevens. Alleen, het gaat hierbij niet alleen puur om de droge cijfers, maar om alle afspraken, verantwoordingen, bewijsmateriaal, transacties, communicatie… Eigenlijk alle wezenlijke taken die nodig zijn (geweest) bij het draaiende houden van je onderneming. Kortom: een administratie is meer dan alleen een boekhouding.

Enkele concrete onderdelen die je moet bewaren en vastleggen voor je administratie zijn:

•    inkomende en uitgaande facturen
•    offertes
•    urenregistratie
•    rittenregistratie
•    bonnetjes
•    bankafschriften
•    afspraken, contracten en agenda’s
•    e-mailwisselingen en andere correspondentie
•    bestanden

Een zakelijke rekening, en dan?

Als je begint als zzp’er is het slim om een zakelijke rekening te openen. Hoe klein of groot je onderneming ook is, het is altijd slim om privé en zakelijke transacties goed van elkaar te scheiden. Met een zakelijke rekening zie je alleen het saldo en de bij- en afschrijvingen die betrekking hebben op de bedrijfsvoering.

Misschien doe je alvast wat eerste aankopen voordat je goed en wel begint, zoals een computer, een bureau of ergonomische bureaustoel of werkkleding. Zorg ervoor dat je meteen alle bonnetjes hiervan goed bewaart. De kosten hiervoor kun je namelijk aftrekken van je inkomstenbelasting aangifte en sommige kosten ook van je btw-aangifte. Je hebt hiervoor dan wel de aankoopbewijzen nodig. Bewaar deze dus goed!

En zorg dat de facturen al op de bedrijfsnaam staan!

Daarnaast moet je uiteraard al je financiële resultaten, documenten en aanverwante zaken bewaren en ordenen.

Hoe houd je een administratie bij als zzp’er of eenmanszaak?

Weten wat je allemaal moet bewaren en bij moet houden is één ding, alles overzichtelijk ordenen is een tweede. Veel boekhouders adviseren om hiervoor verschillende mappen (of ordners) te gebruiken, één per categorie. Als jij alle – of de meeste – gegevens in je bedrijf op een digitale manier ontvangt, verstuurt en verwerkt, kun je hiervoor natuurlijk ook digitale mappen op je computer voor gebruiken.

Om te beginnen heb je vijf mappen nodig voor je boekhouding. Het is aan te raden om hierbij in ieder geval de volgende onderdelen te scheiden:

●    Inkoopfacturen: hier verzamel je alle inkomende facturen, bijvoorbeeld van een leverancier of andere ondernemer die diensten voor jou heeft verricht.
●    Verkoopfacturen: dit betreft alle uitgaande facturen, oftewel de verkoopfacturen die je naar klanten stuurt.
●    Bonnetjes: in deze map bewaar je alle (kassa)bonnetjes en bankafschriften.
●    Belasting/fiscale info: alles wat je van de Belastingdienst ontvangt en verstuurt met betrekking tot jouw onderneming bewaar je in deze map, met name de aangiftes voor btw en inkomstenbelasting.
●    Documenten: naast de puur financiële data, zijn er ook belangrijke documenten zoals offertes en contracten voor of van jouw klanten, opdrachtgevers en (toe)leveranciers. Deze en vergelijkbare juridische 
      documenten bewaar je ook in een aparte map.

Administratie: meer dan alleen je boekhouding

Zoals gezegd behelst een administratie nog iets meer dan alleen boekhoudkundige informatie. Daarom is het ook handig om mappen of plekken te reserveren voor het volgende:


Urenregistratie
Het bijhouden van de urenregistratie is erg belangrijk. Niet alleen om te weten hoe hoog de facturen moeten zijn die je naar je klanten stuurt, maar ook om aan te kunnen tonen (aan de Belastingdienst) hoeveel uur je aan je onderneming hebt besteed. Want naast je declarabele uren, gaat er natuurlijk ook veel tijd zitten in het draaiende houden van je organisatie. Denk bijvoorbeeld aan tijd die je besteedt aan acquisitie, research, je website, cursussen en zakelijke telefoontjes.

Als je dit alles goed bijhoudt en bewijzen hiervan kunt overleggen, kun je aanspraak maken op zelfstandigen- en startersaftrek. Hiervoor moet je 1225 uur per jaar aan je onderneming besteden, wat neerkomt op zo’n 25 uur per week.

Rittenregistratie
Om te kunnen aantonen dat je in een jaar niet meer dan 500 kilometer privé hebt gereden, is het van belang dat je al jouw (auto)ritten registreert. Tevens kun je met een rittenregistratie jouw zakelijke kilometers in kaart brengen om tot een correcte kilometervergoeding te komen.


Relatiebeheer
In een gemiddelde onderneming gaan heel wat mailtjes en brieven over en weer tussen jou en je klanten, prospects, leveranciers, financiële instellingen en andere betrokkenen. Het is handig om al deze correspondentie te bewaren.

Enerzijds om je gewerkte uren te verantwoorden maar anderzijds natuurlijk ook om hiernaar terug te kunnen verwijzen in het geval van onzekerheden in je communicatie met deze partijen. Dit kun je bijvoorbeeld doen in een CRM pakket. Door alles duidelijk en zwart-op-wit te bewaren, kun je altijd alles snel aantonen.

Automatiseer je ZZP administratie met software

Ja, je kunt handmatig een hoop doen door bijvoorbeeld het opzetten van de administratie in E-boekhouden. Maar het is wel zo prettig en efficiënt om in ieder geval de meest belangrijke administratieve taken te automatiseren met behulp van bedrijfssoftware. Facturatie software, urenregistratie software en zelfs rittenregistratie.

Bel dan nu: 020-2101049 of 06 84593103 voor nadere informatie.

Wij werken met vaste prijzen per maand. U krijgt maandelijks een factuur van ons, geen onverwachte facturen of hoge afrekeningen achteraf, u weet precies waar u aan toe bent.